loading...

sanatfarda

بازدید : 2
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 زمان : 13:18

امروزه استفاده از پمپ آب خانگی برای افزایش فشار ساختمان‌ها گسترش پیدا کرده و به منظور نصب پمپ آب لازم است تعدادی از لوازم جانبی همراه با پمپ آب خانگی نصب شود که یکی از آنها مخزن تحت فشار یا منبع انبساط است. در عملکرد مخزن تحت فشار مشکلاتی بوجود می‌آید که یکی از آنها عدم تنظیم باد است. زمانی که باد پشت تیوپ آب یا دیافراگم کمتر یا زیادتر از استاندارد باشد و به عبارتی تنظیم نباشد باعث می‌شود در عملکرد پمپاژ آب به واحدهای ساختمان اختلال ایجاد شده و فشار آب دچار نوسانات و کم و زیادشدن شود. در ادامه این مقاله از کالاصنعتی به آموزش تنظیم باد مخزن تحت فشار بصورت مرحله به مرحله پرداخته خواهد شد. همچنین علت بادنشدن و علت خالی شدن منبع انبساط پمپ ذکر خواهد شد. با ما همراه باشید.

آموزش تنظیم باد مخزن تحت فشار
جهت تنظیم باد مخزن تحت فشار بایستی مراحل زیر به ترتیب انجام شود:

تنظیم باد مخزن تحت فشار

در ابتدا پمپ آب خانگی را خاموش و دو شاخه آن را از برق جدا می‌کنیم.
مخزن را به حالتی قرار می‌دهیم که سوزن والف به سمت زمین باشد، درپوش والف باد مخزن را باز کرده و بعد سوزن را فشار می‌دهیم تا مطمئن شویم که تیوپ مخزن تحت فشار سالم است (در صورتی که تیوپ مخزن سوراخ باشد از والف، آب خارج می‌شود)
شیرفلکه ورودی به مخزن تحت فشار را می‌بندیم و در صورتی که در مسیر ورودی آب به مخزن شیری تعبیه نشده است،، شیر ورودی آب از مخزن ذخیره آب به پمپ را می‌بندیم.
سپس بایستی شیر تخلیه آب مخزن تحت فشار را باز کرده تا آب موجود در داخل مخزن تحت فشار کاملا تخلیه شود.
پس از اینکه آب داخل مخزن تحت فشار کامل تخلیه شد و از سالم بودن تیوپ اطمینان حاصل شد می‌بایست بوسیله یک پمپ باد یا تلمبه مخزن را به میزان مشخصی شارژ کرد.
میزان فشار باد مخزن تخت فشار پمپ آب خانگی معمولا در محدوده psi 25 الی psi 35 (1.7 بار الی 2.4 بار) باید باشد که در هنگام شارژ باد مخزن لازم است توسط یک فشارسنج مقدار فشار داخلی را رصد و زمانی که به محدوده مشخص شده رسید شارژ کردن مخزن را قطع کرد. در ویدئوی زیر نیز می‌توانید نحوه تنظیم فشار باد را با توضیحات کامل‌تر مشاهده کنید.


طریقه باد زدن پمپ آب
وقتی صحبت از طریقه باد زدن پمپ آب می‌شود منظور باد زدن مخزن تحت فشار پمپ آب است. این کار به سادگی انجام می‌شود و بعد از اینکه 5 مرحله فوق انجام شد، توسط یک پمپ باد یا تلمبه ساده که متصل به گیج فشار است، می‌توان از طریق سوزن والف اقدام به باد زدن مخزن فشار پمپ آب کرد.

تنظیم فشار باد مخزن تحت فشار بر اساس فشار استارت
میزان فشار باد مخزن تحت فشار معمولا 80 درصد از فشار راه‌اندازی پمپ در نظر گرفته می‌شود. فشار راه‌اندازی پمپ‌های آب خانگی به نوع پمپ و ارتفاع پمپاژ بستگی دارد. به عنوان مثال برای پمپی با فشار راه اندازی 3 بار مقدار 80 درصد آن را برای فشار داخلی مخزن لحاظ می‌کنند یعنی در این مثال 2.4 بار. برای اطلاع از قیمت پمپ می‌توانید از کارشناسان خبره کالاصنعتی راهنمایی‌های لازم را بگیرید.

مخزن فشار 24 لیتری جز ظرفیت‌های پراستفاده است. میزان باد مخزن پمپ آب 24 لیتری حدود 1.5 بار پیشنهاد می‌شود.

علت باد نشدن مخزن تحت فشار
باد نشدن مخزن تحت فشار می‌تواند چند دلیل داشته باشد که در زیر ذکر شده‌اند:

علت بادنشدن مخزن انبساط

یکی از دلایل می‌تواند به علت خالی‌شدن کامل باد پشت تیوپ منبع انبساط باشد که در این صورت فضای باد داخل منبع از آب پر شده و به علت سنگینی آن امکان بادشدن وجود ندارد.
خرابی تیوپ مخزن تحت فشار که می‌تواند پارگی یا سوراخ شدن آن باشد نیز دلیل دیگری از باد نشدن مخزن است. راه تشخیص سوراخ‌بودن تیوپ منبع انبساط از طریق فشار دادن سوزن والف است؛ در صورتی که با فشار دادن سوزن بجای هوا، آب خارج شود نشان دهنده سوراخ‌بودن تیوپ می‌باشد.
دلیل دیگر می‌تواند خرابی سوزن والف مخزن تحت فشار باشد که در این صورت والف باید تعویض شود.
علت خالی شدن باد مخزن پمپ آب
زمانی که تیوپ یا دیافراگم مخزن تحت فشار توسط تلمبه باد می‌شود اما در مدت زمان کوتاهی باد آن خالی می‌شود، می‌توان پی برد که یک ایرادی در منبع تحت فشار اتفاق افتاده است. خالی‌شدن باد مخزن تحت فشار می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در زیر چهار دلیل آن ذکر شده است.

علت خالی شدن باد مخزن انبساط پمپ آب

پارگی یا سوراخ شدن تیوپ منبع انبساط
شل بودن پیچ‌های فلنج منبع یا شل بودن سوزن والف
خرابی سوزن والف منبع انبساط
وجود روزنه یا سوراخ در بدنه مخزن تحت فشار
جهت رفع مشکلات فوق باید اقدامات زیر انجام گیرد. در صورت مشاهده پارگی در تیوپ باید به طور کل منبع انبساط تعویض شود چرا که امکان تعویض تیوپ منبع انبساط به تنهایی وجود ندارد. همچنین در صورت شل‌بودن پیچ فلنچ یا سوزن والف، راه حل ساده آن محکم‌کردن پیچ است. اگر مشکل خالی شدن باد مخزن انبساط از سوزن والف باشد سوزن سالم با معیوب باید جایگزین شود و در انتها در صورت وجود سوراخ در بدنه می‌توان آن را توسط جوشکارهای ماهر تعمیر کرد و در صورت عدم امکان تعمیر به کلی آن را تعویض کرد.

جمع‌بندی

علاوه بر این که تنظیم بودن باد مخزن تحت فشار در عملکرد صحیح فرآیند پمپاژ آب موثر است همچنین می‌تواند در تعداد دفعات روشن و خاموش شدن پمپ و میزان مصرف برق پمپ تاثیرگذار باشد. نحوه تنظیم باد مخزن تحت فشار و انجام صحیح مراحل آن از اهمیت بالایی برخوردار است که سعی شد در این مقاله به آن پرداخته شود. همچنین مشخص شد که چند دلیل می‌تواند باعث باد نشدن منبع انبساط شود که خرابی یا پارگی تیوپ مهم‌ترین آن است. جهت آشنایی با انواع منبع انبساط و نحوه انتخاب آن می‌توانید به مقاله مذکور مراجعه کنید.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D9%85%D9%BE/1864/%D8%AA%D9%86%D8%B8%DB%8C%D9%85-%D8%A8%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D8%AE%D8%B2%D9%86-%D8%AA%D8%AD%D8%AA-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1

بازدید : 3
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 زمان : 10:25

در ابتدای فصل گرما کولرهای آبی بسیار مورد استفاده است و شرکت هایی هستند که موتور کولر الکتروژن را با قیمت بسیار مناسب عرضه می کنند که کالا صنعتی جزو این دسته قرار دارد. در صورت خرید تعداد این قیمت ها کاهش خواهد داشت. الکتروموتور کولری الکتروژن را میتوان یکی از با کیفیت ترین موتورهای کولر موجود در ایران دانست. استفاده از بلبرینگ بجای یاتاقان در دو سر شفت، کلید قطع کن جهت جلوگیری از سوخته و بسیاری مزیت های دیگر باعث شده تا استقبال عمومی و بسیاری شرکت های کولر سازی در ایران از این برند افزایش یابد.

در همین راستا شرکت الکتروژن و خصوصاً بخش فروش استراتژی هایی را دنبال می کند که به اختصار در زیر آمده است. در جهت معرفی بعضی از استراتژی های اجرایی واحد فروش به موارد زیر اشاره می کنیم:

ضمانت، خدمات و مشاوره های فنی در سریع ترین زمان ممکن به مشتریان
تحویل به موقع و مطابقت کامل با خواسته مشتریان بدون توقف در خطوط تولید آن کارخانجات
بالا بردن سطح کیفیت محصولات به وسیله واحد تحقیق و توسعه و توصیه های مشتریان به عنوان مهمترین شرکای تجاری شرکت
توسعه کانال های فروش در بازار
پاسخگویی دائمی کادر فروش و بازاریابی کارآزموده
برگزاری همایش های فنی و توجیهی برای مشتریان جهت افزایش میزان استفاده مفید از محصولات
رقابت از لحاظ قیمت حتی در مقایسه با محصولات خارجی
در شرکت الکتروموتور الکتروژن مهم ترین رکن و فاکتور جهت موفقیت رضایت مشتری در نظر گرفته شده که آن را به تمام بخش های سازمان و برای کلیه فعالیت ها آن تعمیم داده است.

موتور کولر راندمان بالای الکتروژن

کنترل کیفیت شرکت الکتروژن
بخش کنترل کیفیت که امروزه بخش مهمی در کارخانجات صنعتی به حساب می آید، در شرکت الکتروموتور الکتروژن به عنوان ناظر کیفی کیفیت محصولات، در تمامی مراحل کار از ورود مواد خام و اقلام اولیه گرفته تا تولید قطعه نیمه ساخته و تولید محصول نهایی طی 24 ساعت ، نظارت را از مهم ترین اقدامات خود دانسته و با توجه به این نکته که خود را نماینده مشتری و همچنین بعنوان بازوی واحد طراحی گام به گام می داند ، به عنوان همراه و پشتیبان فرایند تولید عمل می کند. فعالیت های کنترل کیفیت در شرکت الکتروموتور الکتروژن در 3 بخشی که مستقل و در عین حال وابسته به یکدیگر هستند ، انجام می شود. این بخش ها عبارتند از :

کنترل کیفیت اقلام ورودی )آزمایشگاه مواد(
کنترل کیفیت خطوط تولید
کنترل کیفیت محصول نهایی )آزمایشگاه فیزیک(
آزمایشگاه فیزیک شرکت الکتروموتور الکتروژن دارای گواهینامه شماره T/1002 از اداره استاندارد بوده که به همین دلیل به عنوان یک بازوی قدرتمند اجرایی که در خدمت متولیان کیفیت و ایمنی کشورمان قرار گرفته ، فعالیت می کن .

بیشتر بخوانید:قیمت موتور کولر موتوژن
وظایف کنترل کیفیت الکتروژن
از مهم ترین وظایف بخش کنترل در شرکت الکتروموتور الکتروژن می توان به کنترل اطلاعات و تطبیق آن با نیاز مشتری ، پردازش و تبدیل مشخصات فنی به آیتم های کنترلی ، جمع آوری داده ها و ترسیم نمودارها و نهایتا تجزیه و تحلیل اولیه نتایج اشاره نمود ؛ در نتیجه این اقدامات کیفیت محصولات به طور چشمگیری افزایش یافته به اقدمات پیشگیرانه و اصلاحی در این زمینه منجر می شود که رضایت مشتریان را به دنبال خواهد داشت.

همینطور این واحد یعنی واحد کنترل کیفیت شرکت الکتروژن در اقداماتی مثل پشتیبانی فنی از مشتریان و پاسخگویی سریع و آنی به شکایات با واحد خدمات پس از فروش در یک سو گام برداشته، آنها را در کمترین زمان ممکن مورد بررسی و مطالعه قرار داده و در راستای رفع آنها عمل می کند که این امر سبب دریافت اطمینان از جانب مشتریان می گردد. شرکت الکتروموتور الکتروژن در سال های 1387 و 1388 موفق شد جایزه هایی را به عنوان واحد نمونه کیفی دریافت نماید و همچنین در سال 1389 از طرف اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی به عنوان مسئول کنترل کیفیت نمونه شناخته شود.

دریافت این افتخارات و عناوین می تواند مهر تاییدی باشد بر اجرای صحیح و درست خط مشی های کیفیت که نیل به این هدف بزرگ در راستای پایه ریزی برنامه کاملی است که به وسیله مدیریت درست و دقیق مجموعه از قبل انجام شده است. واحد کنترل کیفیت نه فقط در شرکت الکتروموتور الکتروژن بلکه در تمامی شرکت ها و کارخانجات صنعتی بخش کوچکی از فرآیند تضمین کیفیت محصولات می باشد، در واحد کنترل کیفیت طبق تعریف این بخش، حرکت به سمتی است که نقایص و عیوب با کاهش چشمگیر مواجه شده است.

موتور کولر الکتروژن
موتور کولر الکتروژن را میتوان یکی از بهترین برند های موتور کولری در ایران دانست. در سال های اخیر استفاده زیاد و طولانی مدت از کولر آبی در مناطق خشک باعث شده است تا درخواست موتور کولر با کیفیت ایرانی افزایش داشته باشد. موتور کولر Electrogen را میتوان با خیال راحت و با گارانتی معتبر تهیه کرده و استفاده کرد. برای انتخاب دینام کولر الکتروژن با کارشناسان فروش در تماس باشید.

کیفیت بالای موتور کولر الکتروژن
اولین دلیل برای خرید موتور کولر الکتروژن کیفیت بالای این موتور است. برخلاف بسیاری از موتورهای چینی موجود در بازار، موتور الکتروژن کیفیت نسبتا بالایی دارد. همین کیفیت بالا باعث شده تا یکی از چند موتور برتر برای کولر به‌حساب آید. کیفیت موتور کولر الکتروژن نه‌ تنها در عملکرد آن، بلکه در جنس قطعات و طراحی موتور نیز به چشم می‌آید.

انواع موتور کولر الکتروژن
انواع موتور کولر الکتروژن

به طور معمول موتور کولر ها در سه سایز 1/3 و 1/2 و 3/4 تولید و به بازار عرضه می شود. نمونه 1/3 برای کولر های تا 3000 مناسب است و 1/2 برای کولرهای تا 1500 و 3/4 برای کولرهای سایز بزرگ که عموماً به کولر های 7000 شهرت دارند، قابل استفاده است. مدل های EG و تندر و طوفان و گرین از جمله مدل های تولید شرکت است که بیشترین تولید برای موتور کولر EG بوده است. مزیت بزرگ این مدل سوئیچ Overload است که از سوختن موتور جلوگیری می کند. جنس سیم پیچ در این مدل موتور ها مس است و به دو صورت دور تند و کند 1400 و 900 دور در بازار موجود است.

فصل تابستان درخواست خرید موتور کولر الکتروژن بسیار زیاد است و در شهرهای با آب و هوای خشک، درخواست خرید این کالا افزایش زیادی دارد. کالای بسیار مرتبط با دینام کولر الکتروژن را میتوان پمپ کولر دانست. موتور کولر الکتروژن شاید کمی گران تر از برندهای دیگر باشد اما یکی از بهترین برند های موتور کولر در ایران است.

مزایای موتور کولر الکتروژن
قطعات یدکی موتور کولر الکتروژن را می‌توانید از نمایندگی‌های مجاز این شرکت تهیه کنید. به‌ این‌ ترتیب، دیگر نگران نبود قطعات موتور کولر نیستید و به‌راحتی آن را تعویض و تعمیر می‌کنید. این ویژگی خود باعث به‌ صرفه‌تر شدن موتور کولر ایرانی شده است.
خدمات پس از فروش مناسب بر روی کلیه محصولات این شرکت است. خدمات پس از فروش موتور کولر الکتروژن کمک می‌ کند تا خرید شما مطمئن‌تر شود.
با توجه به کیفیت، قیمت موتور کولر الکتروژن بسیار مناسب است.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/162/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1/%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C/%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%86-electrogen/%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%B1-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%86

بازدید : 3
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 زمان : 22:38

اینورتر پنتاکس دارای 51 هشدار خطا و عملکرد حفاظتی است و قادر به استفاده کامل از عملکردهای مختلف دستگاه است، در حالی که اجرای کامل حفاظت ها را انجام می دهد. ممکن است در طول عملیات با خطاهای مختلف زیر روبرو شوید، با تجزیه و تحلیل جدول می توان دلایل ایجاد خطا را کنترل کرده و اشکالات احتمالی را برطرف نمود.

هشدار خطاها و راه حل ها
اینورتر پنتاکس هنگام وقوع خطا، برای حفاظت و جلوگیری از وقوع اتفاق، هشدار حفاظتی اینورتر عمل کرده و ابتدا ترمینال های خروجی اینورتر را قطع می کند. سپس کنتاکت رله خطا فعال می شود و کد خطا روی نمایشگر اینورتر ظاهر می شود. کاربر می تواند با استفاده از این مطلب، نوع خطا را مشخص کرده و قبل از تماس با بخش خدمات شرکت، علت خطا را بررسی کرده و روش رفع آن را پیدا کند. اگر خطا ناشی از دلایل نامشخص است که قابل رفع نمی باشد، لطفا به طور مستقیم با نمایندگان یا شرکت تماس بگیرید. توجه داشته باشید که در میان 51 خطای هشدار دهنده، خطا شماره 22 ، Err22 به اضافه جریان یا اضافه ولتاژ سخت افزار اشاره دارد. در اغلب موارد، خطای اضافه ولتاژ منبع ولتاژ منجر به خطای 22 = Err22 می شود.

اینورتر پنتاکس

عنوان خطا حفاظت از واحد اینورتر
کد خطا No.1= Err01
علل احتمالی وقوع این خطا اتصال کوتاه مدار خروجی اینورتر
کابل کشی طولانی بین موتور و اینورتر
اضافه دمای ماژول
شل بودن سیم کشی داخلی اینورتر
اشکال برد کنترل اصلی
اشکال برد درایو
اشکال ماژول اینورتر
روش های رفع خطا خطاها و اشکالات خارجی را از رفع کنید.
فیلتر راکتور در خروجی اینورتر اضافه کنید.
کنترل مجرای هوا، فن و از بین بردن مشکلات موجود.
همه سیم های اتصال را کنترل کنید.
با واحد پشتیبانی فنی تماس بگیرید.

عنوان خطا اضافه جریان در شتاب مثبت Acc
کد خطا No.2= Err02
علل احتمالی وقوع این خطا زمان شتاب خیلی کوتاه است.
افزایش مقدار گشتاور یا منحنی V / F نامناسب است.
ولتاژ پایین
مدار خروجی اینورتر اتصال زمین یا اتصال کوتاه
مد کنترل برداری بدون شناسایی پارامترهای موتور
راه اندازی موتور در حال چرخش
افزایش ناگهانی بار در فرایند شتاب افزاینده
انتخاب توان اینورتر پائین تر از موتور
روش های رفع خطا زمان شتاب را افزایش دهید.
افزایش گشتاور دستی یا منحنی V / F را تنظیم کنید.
ولتاژ را در محدوده نرمال تنظیم کنید.
از بین بردن خطاهای خارجی اینورتر
شناسایی پارامترهای موتور
انتخاب مد ردیابی سرعت موتور یا راه اندازی مجدد پس از توقف کامل موتور
پلغو افزایش ناگهانی بار هنگام شتاب گرفتن موتور
انتخاب اینورتر با توان متناسب با موتور

عنوان خطا اضافه جریان هنگام شتاب کاهنده Dec
کد خطا No.3= Err03
علل احتمالی وقوع این خطا مدار خروجی اینورتر اتصال زمین یا اتصال کوتاه
حالت کنترل برداری بدون شناسایی پارامترهای موتور
زمان کاهش سرعت خیلی کوتاه است.
ولتاژ پایین
افزایش ناگهانی بار در فرآیند توقف موتور
عدم استفاده از مقاومت ترمز یا واحد ترمز
روش های رفع خطا خطاهای خارجی را از بین ببرید.
شناسایی پارامترهای موتور
زمان کاهش سرعت را افزایش دهید.
ولتاژ را در محدوده نرمال تنظیم کنید.
لغو افزایش ناگهانی بار هنگام توقف موتور
نصب واحد ترمز و مقاومت ترمز

عنوان خطا اضافه جریان در سرعت ثابت
کد خطا No.4= Err04
علل احتمالی وقوع این خطا مدار خروجی اینورتر اتصال زمین یا اتصال کوتاه
مد کنترل برداری بدون شناسایی پارامترهای موتور
ولتاژ پایین
افزایش ناگهانی بار
انتخاب توان اینورتر پائین تر از موتور
روش های رفع خطا خطا های خارجی را از بین ببرید.
شناسایی پارامترهای موتور
ولتاژ را در محدوده نرمال تنظیم کنید.
لغو افزایش ناگهانی بار
انتخاب اینورتر با توان بالاتر متناسب با موتور

عنوان خطا اضافه ولتاژ در شتاب افزاینده Acc
کد خطا No.5= Err05
علل احتمالی وقوع این خطا واحد ترمز و مقاومت ترمز نصب نشده است.
ولتاژ ورودی بالا
اعمال نیروی خارجی به موتور در طول فرایند شتاب
زمان شتاب خیلی کوتاه است.
روش های رفع خطا نصب واحد ترمز و مقاومت ترمز
ولتاژ را در محدوده نرمال تنظیم کنید.
نیروی خارجی را قطع کرده یا مقاومت ترمز را تنظیم کنید.
زمان شتاب را افزایش دهید.

عنوان خطا اضافه ولتاژ در حالت شتاب کاهنده Dec
کد خطا No.6= Err06
علل احتمالی وقوع این خطا ولتاژ ورودی بالا
اعمال نیروی خارجی به موتور در طول فرایند شتاب
زمان شتاب کاهنده خیلی کوتاه است.
واحد ترمز و مقاومت ترمز نصب نشده است.
روش های رفع خطا ولتاژ را در محدوده نرمال تنظیم کنید.
نیروی خارجی را قطع کرده یا مقاومت ترمز تنظیم کنید.
زمان کاهش سرعت را افزایش دهید.
واحد ترمز و مقاومت ترمز نصب کنید.

عنوان خطا اضافه ولتاژ در سرعت ثابت
کد خطا No.7= Err07
علل احتمالی وقوع این خطا اعمال نیروی خارجی به موتور
ولتاژ ورودی بالا
روش های رفع خطا نیروی خارجی را قطع کرده یا مقاومت ترمز را تنظیم کنید.
2، ولتاژ را در محدوده نرمال تنظیم کنید.

عنوان خطا اضافه ولتاژ در سرعت ثابت
کد خطا No.8= Err08
علل احتمالی وقوع این خطا ولتاژ ورودی در محدوده مشخص شده نیست.
روش های رفع خطا ولتاژ را در محدوده نرمال تنظیم کنید.

عنوان خطا خطای ولتاژ کم
کد خطا No.9= Err09
علل احتمالی وقوع این خطا قطع برق لحظه ای
ولتاژ ورودی در محدوده مشخص شده نیست.
اشکال در ولتاژ باس DC
اشکال در یکسوساز
اشکال در برد درایور
اشکال در برد کنترل
روش های رفع خطا ریست خطا
ولتاژ را در محدوده نرمال تنظیم کنید.
با واحد پشتیبانی فنی تماس بگیرید.

عنوان خطا اضافه بار اینورتر
کد خطا No.10= Err10
علل احتمالی وقوع این خطا انتخاب اینورتر با قدرت کم
بار بیش از حد روی موتور یا مشکل مکانیکی موتور
روش های رفع خطا انتخاب اینورتر با سطح قدرت بیشتر
بار را کاهش دهید و شرایط موتور و مکانیک را بررسی کنید.

عنوان خطا اضافه بار موتور
کد خطا No.11= Err11
علل احتمالی وقوع این خطا انتخاب اینورتر با قدرت کم
تنظیم نادرست پارامتر P9.01
بار بیش از حد یا مشکل مکانیکی موتور
روش های رفع خطا انتخاب اینورتر با سطح قدرت بیشتر
تنظیم P9.01 به درستی
بار را کاهش دهید و شرایط موتور و مکانیک را بررسی کنید.

عنوان خطا قطعی فاز ورودی
کد خطا No.12= Err12
علل احتمالی وقوع این خطا اشکال برد درایور
اشکال در حفاظت از رعد و برق (BESP)
اشکال در برد کنترل
اشکال در منبع تغذیه ورودی 3 فاز
روش های رفع خطا جایگزین برد درایور، برد کنترل یا کنتاکتور
با واحد پشتیبانی فنی تماس بگیرید.
خطاهای خارجی را از بین ببرید.

عنوان خطا قطعی فاز خروجی
کد خطا No.13= Err13
علل احتمالی وقوع این خطا اشکال در کابل کشی بین موتور و اینورتر
خروجی سه فاز نامتعادل اینورتر
اشکال در برد کنترل یا برد درایور
اشکال در ماژول قدرت
روش های رفع خطا رفع خطاهای خارجی
خروجی 3 فاز را بررسی کنید و اشکالات را رفع کنید.
با واحد پشتیبانی فنی تماس بگیرید.

عنوان خطا اضافه دمای ماژول
کد خطا No.14= Err14
علل احتمالی وقوع این خطا اشکال در کانال هوا
اشکال در فن
دمای محیط بالا
اشکال در ترمیستور ماژول
اشکال در ماژول اینورتر
روش های رفع خطا تمیز کردن گرد و غبار کانال هوا
تعویض فن
کاهش دمای محیط
تعویض ترمیستور
تعویض ماژول اینورتر

عنوان خطا خطای تجهیزات خارجی
کد خطا No.15= Err15
علل احتمالی وقوع این خطا ورودی سیگنال خطای خارجی از طریق DI
ورودی سیگنال خطای خارجی از طریق IO
روش های رفع خطا ریست عملیات

عنوان خطا خطای ارتباط سریال
کد خطا No.16= Err16
علل احتمالی وقوع این خطا اشکال در کابل ارتباطی
تنظیم اشتباه کارت توسعه ارتباطی P0.28
تنظیم اشتباه پارامترهای ارتباطی گروه PD
اشکال در موقعیت دستگاه
روش های رفع خطا کابل ارتباطی را بررسی کنید.
پارامترهای کارت ارتباطی را به درستی تنظیم کنید.
پارامترهای ارتباط سریال را به درستی تنظیم کنید.
موقعیت دستگاه را بررسی کنید.

عنوان خطا خطای کنتاکتور
کد خطا No.17= Err17
علل احتمالی وقوع این خطا قطع فاز ورودی
اشکال در برد درایور و کنتاکتور
روش های رفع خطا اشکالات خارجی را برطرف کنید.
برد درایور، برد تغذیه یا کنتاکتور را جایگزین کنید.

عنوان خطا خطای بازرسی جریان
کد خطا No.18= Err18
علل احتمالی وقوع این خطا اشکال برد درایور
اشکال ترانس های هال افکت
روش های رفع خطا تعویض برد درایور
تعویض ترانس های هال افکت

عنوان خطا خطای تیونینگ موتور
کد خطا No.19= Err19
علل احتمالی وقوع این خطا زمان طولانی در فرآیند شناسایی پارامتر موتور
تنظیم اشتباه پارامترهای موتور
روش های رفع خطا کابل بین اینورتر و موتور بررسی کنید.
تنظیم پارامترهای موتور به درستی با توجه به پلاک موتور

عنوان خطا خطای کارت انکودر
کد خطا No.20= Err20
علل احتمالی وقوع این خطا اشکال انکودر
اشکال کارت انکودر
عدم سازگاری نوع انکودر
خطای اتصالات انکودر
روش های رفع خطا انکودر را جایگزین کنید.
کارت انکودر را جایگزین کنید.
تنظیم نوع انکودر موتور به درستی
اشکالات مداری را برطرف کنید.

عنوان خطا خطای خواندن و نوشتن در حافظه EEPROM
کد خطا No.21= Err21
علل احتمالی وقوع این خطا حافظه آسیب دیده
روش های رفع خطا تعویض برد کنترل اصلی

عنوان خطا خطای سخت افزاری اینورتر
کد خطا No.22= Err22
علل احتمالی وقوع این خطا وجود اضافه ولتاژ
وجود اضافه جریان
روش های رفع خطا با توجه به خطای اضافه ولتاژ رفتار کنید.
با توجه به خطای اضافه جریان رفتار کنید.

عنوان خطا خطای اتصال کوتاه زمین
کد خطا No.23= Err23
علل احتمالی وقوع این خطا اتصال کوتاه موتور به زمین
روش های رفع خطا کابل یا موتور را جایگزین کنید.

عنوان خطا خطای رسیدن به زمان کل در حال کار
کد خطا No.26= Err26
علل احتمالی وقوع این خطا رسیدن به زمان حال کار تنظیم شده
روش های رفع خطا پاک کردن اطلاعات ثبت شده با استفاده از مقداردهی پارامتر

عنوان خطا خطای 1 تعریف شده توسط کاربر
کد خطا No.27= Err27
علل احتمالی وقوع این خطا ورودی سیگنال خطای 1 تعریف شده کاربر توسط ترمینال چند منظوره DI
ورودی سیگنال خطای 1 تعریف شده توسط کاربر از طریق ترمینال مجازی IO
روش های رفع خطا ریست عملیات

عنوان خطا خطای 2 تعریف شده توسط کاربر
کد خطا No.28= Err28
علل احتمالی وقوع این خطا ورودی سیگنال خطای 2 تعریف شده کاربر توسط ترمینال چند منظوره DI
ورودی سیگنال خطای 2 تعریف شده توسط کاربر از طریق ترمینال مجازی IO
روش های رفع خطا ریست عملیات

عنوان خطا خطای رسیدن به زمان کل روشن بودن
کد خطا No.29= Err29
علل احتمالی وقوع این خطا رسیدن به زمان کل روشن بودن تنظیم شده
روش های رفع خطا پاک کردن اطلاعات ثبت شده با استفاده از مقداردهی پارامتر

عنوان خطا خطای قطع بار موتور
کد خطا No.31= Err31
علل احتمالی وقوع این خطا فیدبک PID کمتر از مقدار تعیین شده PA.26
روش های رفع خطا سیگنال فیدبک PID را بررسی کنید یا PA.26 را به مقدار مناسب تنظیم کنید.

عنوان خطا خطای محدودیت جریان هر موج
کد خطا No.40= Err40
علل احتمالی وقوع این خطا بارگذاری بیش از حد موتور یا قفل موتور
انتخاب اینورتر با قدرت کمتر
روش های رفع خطا بار را کاهش دهید و شرایط موتور و مکانیک را بررسی کنید.
اینورتر با قدرت بیشتر انتخاب کنید.

عنوان خطا خطای سوئیچ موتور
کد خطا No.41= Err41
علل احتمالی وقوع این خطا تغییر موتور در حین کار اینورتر
روش های رفع خطا موتور را پس از توقف اینورتر تغییر دهید.

عنوان خطا خطای انحراف بیش از حد سرعت
کد خطا No.42= Err42
علل احتمالی وقوع این خطا تنظیم نامناسب پارامتر بازرسی P9.69، P9.60
پارامترهای انکودر اشتباه تنظیم شده است.
عدم شناسایی پارامتر
روش های رفع خطا تنظیم پارامترهای بازرسی به درستی با توجه به وضعیت واقعی
تنظیم پارامترهای انکودر موتور به درستی
شناسایی پارامترهای موتور

عنوان خطا خطای اضافه سرعت موتور
کد خطا No.43= Err43
علل احتمالی وقوع این خطا بدون شناسایی پارامترهای موتور
پارامترهای انکودر اشتباه تنظیم شده است.
تنظیم اشتباه پارامتر بازرسی P9.69، P9.60
روش های رفع خطا شناسایی پارامترهای موتور
تنظیم پارامترهای انکودر موتور به درستی
تنظیم پارامترهای بازرسی به درستی با توجه به شرایط واقعی

عنوان خطا خطای اضافه دمای موتور
کد خطا No.45= Err45
علل احتمالی وقوع این خطا اشکال در سیم کشی سنسور دما
درجه حرارت بیش از حد موتور
روش های رفع خطا بررسی سیم کشی سنسور دما و رفع اشکال
کاهش فرکانس سوئیچینگ یا سایر اقدامات خنک کننده برای موتور

عنوان خطا خطای موقعیت اولیه
کد خطا No.51= Err51
علل احتمالی وقوع این خطا انحراف بیش از حد بین پارامترهای موتور و مقادیر واقعی
روش های رفع خطا بررسی دوباره تنظیمات پارامتر موتور ، توجه به جریان نامی موتور
بیشتر بخوانید: فروش اینورتر دانفوس
خطاها رایج و راه حل ها
در طول کار اینورتر، خطاهای زیر ممکن است رخ دهد. لطفا با مراجعه به روش های زیر تجزیه و تحلیل ساده این خطاها را انجام دهید:

شماره نوع خطا دلایل احتمالی راه حل ها
1 هیچ نمایشگر یا کد خطایی در هنگام روشن شدن اینورتر وجود ندارد. تغذیه ورودی غیر طبیعی، اشکال برد منبع تغذیه، اشکال در یکسوساز، آسیب به مقاومت های اینورتر، خطای برد کنترل یا صفحه کلید، برد درایور، قطع اتصال صفحه کلید بررسی منبع تغذیه ورودی، ولتاژ باس، اتصال مجدد کابل 26 رشته، با سازنده مشورت کنید.
2 نمایش " 510 " در هنگام روشن شدن اتصال نامناسب بین برد درایور و برد کنترل ، آسیب برد کنترل، موتور یا کابل موتور اتصال کوتاه، خطای سنسور جریان یا شبکه ولتاژ اتصال مجدد کابل 26 رشته، با سازنده مشورت کنید.
3 "خطا 23 = Err23" خطا هنگام روشن شدن موتور یا کابل خروجی به زمین اتصال دارد، اینورتر آسیب دیده است. عایق کابل موتور و خروجی را اندازه گیری کنید، با سازنده مشورت کنید.
4 اینورتر به طور معمول هنگام روشن شدن دستگاه نمایش داده می شود، اما کد " 510 " در طول کار نمایش داده می شود و اینورتر بلافاصله متوقف می شود. فن آسیب دیده یا مسدود شده است، خطای اتصال کوتاه فن را تعویض کنید، خطای اتصال کوتاه خارجی را حذف کنید.
5 گزارش خطای ERR14 = Err14 (دمای بالای ماژول) فرکانس سوئیچینگ بالا تنظیم شده است ، فن آسیب دیده و یا مجرای هوا مسدود شده است، اجزای داخلی اینورتر آسیب دیده است. تعویض فن، تمیز کردن مجرای هوا ،کاهش فرکانس سوئیچینگ (P0.15)، با سازنده مشورت کنید.
6 موتور بدون چرخش پس از روشن شدن اینورتر اشکال موتور یا کابل موتور، پارامترهای اینورتر (پارامترهای موتور) اشتباه تنظیم شده است، اتصال ضعیف بین برد درایور و کنترل موتور را تعویض کنید یا اشکال مکانیکی را برطرف کنید، پارامترها را بررسی کرده و تنظیمات را چک کنید، اتصال بین اینورتر و موتور را بررسی کنید.
7 ترمینال DI غیرفعال است. تنظیم اشتباه پارامترهای اینورتر، سیگنال خارجی اشتباه است، جامپر SP و 24V اشتباه وصل شده، اشکال برد کنترل بررسی و تنظیم مجدد پارامترهای مربوط به P4 ، اتصال مجدد کابل ها، بررسی جامپر +V24 ، با سازنده مشورت کنید.
8 کنترل برداری حلقه بسته، سرعت موتور نمی تواند افزایش یابد. خطای انکودر؛ خطای کارت انکودر؛ خطای برد درایو؛ اتصال اشتباه انکودر یا اتصال ضعیف انکودر را تعویض کنید و اتصالات را دوباره چک کنید، کارت انکودر را تعویض کنید، با سازنده مشورت کنید.
9 اینورتر به طور مرتب خطای اضافه جریان و اضافه ولتاژ می دهد. تنظیم اشتباه پارامترهای موتور، تنظیم اشتباه acc./dec، نوسان بار تنظیم مجدد پارامترهای موتور یا اتوتیونیگ موتور ، تنظیم مناسب acc./dec. ، مشورت با سازنده

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D9%82-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86/1833/%D8%AE%D8%B7%D8%A7%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D9%BE%D9%86%D8%AA%D8%A7%DA%A9%D8%B3-%D9%88-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%AD%D9%84-%D9%87%D8%A7

بازدید : 3
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 زمان : 17:39

در برخی از سیستم های صنعتی نیاز است که گشتاور، قدرت و سرعت از یک دستگاه به دستگاه دیگری انتقال داده شود. کوپلینگ یک قطعه مکانیکی است که گشتاور، قدرت و سرعت را از شفت و دستگاه محرک به شفت یا محور متحرک انتقال میدهد. ممکن است دو شفت در برقراری ارتباط با یکدیگر دچار مشکلاتی مانند انحرافات زاویه ای، شعاعی و محوری مختلف شوند که همین امر سبب شده انواع کوپلینگ طراحی و تولید شود.

خرید کوپلینگ (راهنمای انتخاب و خرید)
کوپلینگ نقشی حیاتی در عملکرد صحیح و عمر طولانی سیستم شما ایفا میکند. از این رو رعایت پارامترهای مهم در هنگام انتخاب و خرید کوپلینگ ضروری است. در ادامه به مهم ترین پارامترها در هنگام انتخاب و خرید کوپلینگ اشاره میکنیم.

گشتاور
گشتاور نامی: حداکثر گشتاوری است که کوپلینگ می‌تواند به طور مداوم منتقل کند بدون اینکه دچار آسیب یا خرابی شود. این گشتاور باید بیشتر یا مساوی گشتاور اعمالی توسط موتور یا محرک در شرایط عادی کارکرد باشد.
به عنوان مثال، اگر موتور شما حداکثر 100 نیوتن متر گشتاور تولید می کند، باید کوپلینگی با گشتاور نامی حداقل 100 نیوتن متر انتخاب کنید.
گشتاور اوج: حداکثر گشتاوری است که کوپلینگ می‌تواند برای مدت کوتاهی (معمولاً چند ثانیه) منتقل کند بدون اینکه دچار آسیب یا خرابی شود. این گشتاور باید بیشتر یا مساوی گشتاور اوج اعمالی توسط موتور یا محرک در شرایط بحرانی (مانند هنگام راه اندازی) باشد.
به عنوان مثال، اگر موتور شما در هنگام راه اندازی 150 نیوتن متر گشتاور اوج تولید می کند، باید کوپلینگی با گشتاور اوج حداقل 150 نیوتن متر انتخاب کنید.

سرعت چرخش دستگاه
ابتدا حداکثر سرعت چرخش موتور و حداکثر سرعت قابل تحمل برای هر کوپلینگ اندازه گیری میشود. حداکثر سرعت قابل تحمل برای کوپلینگ به معنی چرخش بدون لرزش و نویز بیش از حد است. این سرعت باید بیشتر یا مساوی حداکثر سرعت دستگاه باشد. لرزش و نویز بیش از حد می‌تواند به کوپلینگ و سایر اجزای سیستم آسیب برساند و عمر مفید آنها را کاهش دهد. به عنوان مثال، اگر حداکثر سرعت دستگاه شما 3000 دور در دقیقه است، باید کوپلینگی با حداکثر سرعت حداقل 3000 دور در دقیقه انتخاب کنید.

لرزش دستگاه و ناهماهنگی شفت
میزان لرزش مجاز: میزان لرزش مجاز سیستم شما با توجه به نوع کاربرد و حساسیت آن تعیین می شود. برای مثال، در سیستم های حساس مانند تجهیزات پزشکی، لرزش باید بسیار کم باشد. کوپلینگ های مختلف، لرزش های متفاوتی را جذب می کنند. باید کوپلینگی انتخاب کنید که لرزش آن کمتر از حد مجاز برای سیستم شما باشد.
نوع کوپلینگ: برای تحمل ناهماهنگی های میان دو شفت (مانند ناهماهنگی محوری، شعاعی و زاویه ای) باید از کوپلینگ های انعطاف پذیر استفاده کرد. هر نوع کوپلینگ انعطاف پذیر تا حدی می تواند این ناهماهنگی ها را جذب کند. میزان ناهماهنگی شفت ها را باید اندازه گیری کرد و کوپلینگی با قابلیت جذب ناهماهنگی مناسب انتخاب کرد.

شرایط محیط کار
دما: دمای محیط کار باید در محدوده دمایی قابل تحمل کوپلینگ باشد. کوپلینگ های مختلف از مواد مختلفی ساخته می شوند و هر کدام محدوده دمایی قابل تحمل خاص خود را دارند.
به عنوان مثال، کوپلینگ های الاستومری در دمای بالا (بیش از 100 درجه سانتیگراد) ممکن است آسیب ببینند.
رطوبت: میزان رطوبت محیط کار باید در نظر گرفته شود. برخی از کوپلینگ ها در برابر رطوبت مقاوم نیستند و در محیط های مرطوب ممکن است زنگ بزنند یا دچار خوردگی شوند. در صورت وجود رطوبت زیاد، باید از کوپلینگ های ضد زنگ و ضد خوردگی استفاده کرد.
مواد شیمیایی: وجود مواد شیمیایی مانند اسید و سم در محیط کار باید بررسی شود. برخی از مواد شیمیایی می توانند به کوپلینگ ها آسیب برسانند. در صورت وجود مواد شیمیایی، باید از کوپلینگ های مقاوم در برابر مواد شیمیایی استفاده کرد.

دیگر نکات مهم
همیشه قبل از انتخاب کوپلینگ، با یک متخصص فنی مشورت کنید.
کاتالوگ و مشخصات فنی کوپلینگ را به دقت مطالعه کنید.
از کوپلینگ‌هایی استفاده کنید که دارای گواهینامه‌های معتبر باشند.
جهت نگهداری از کوپلینگ و جلوگیری از خرابی زودتر، کوپلینگ ها را به طور منظم بررسی کنید.

همچنین، خرید کوپلینگ در بازار امروز ایران به دو دسته تقسیم می شود. دسته اول کوپلینگ هایی هستند که به صورت آماده در بازار موجود هستند و دسترسی به این کوپلینگ ها کار آسانی است. به عنوان مثال پرفروش ترین کوپلینگ در بازار ایران کوپلینگ KB است که می توانید این کوپلینگ را با بهترین قیمت از کالا صنعتی دریافت کنید. در خرید کوپلینگ برخی از آن ها در بازار موجود نیستند یا در برندهای خارجی و با قیمت بسیار بالا فروخته می شوند. این محصولات خاص اغلب به صورت سفارشی ساخته می شوند.

سفارش ساخت کوپلینگ از کالا صنعتی
همانطور که در بالاتر به آن اشاره شد، بسیاری از کوپلینگ ها به صورت آماده موجود نیستند و باید به صورت سفارشی ساخته یا وارد شوند. شرکت کالا صنعتی به عنوان بزرگترین تأمین کننده اینترنتی انواع کالاهای صنعتی، سفارش ساخت کوپلینگ در انواع و ابعاد متفاوت را می پذیرد. شما کاربران و بازدید کنندگان عزیز می توانید مشخصات کوپلینگ قابل تولید در مجموعه کالا صنعتی را در صفحه ساخت انواع کوپلینگ مشاهده نموده و با دریافت مشاوره رایگان بهترین کوپلینگ برای کاربری خود را سفارش دهید.

انواع کوپلینگ
در برخی از سیستم های صنعتی نیاز است که دو شفت به یکدیگر متصل شوند؛ کوپلینگ یک قطعه مکانیکی است که به منظور اتصال دو شفت به یکدیگر جهت انتقال قدرت و گشتاور استفاده میشود. همچنین کوپلینگ نقش های دیگری در سیستم مانند تصحیح ناهمترازی های شفت و مهار ارتعاشات دارد. در ادامه به معرفی انواع کوپلینگ های صنعتی میپردازیم.

کوپلینگ صلب
کوپلینگ های صلب نسبت به کوپلینگ های انعطاف پذیر ارزان تر هستند و برای کاربردهایی که دو شفت کاملاً منطبق بر هم هستند، استفاده می شوند. این کوپلینگ ها نمی توانند ناهماهنگی و ناهم ترازی های دو شفت را در خود جای دهند و به همین دلیل زمینه کاری و کاربرد بسیار کمی دارند. پرکاربردترین کوپلینگ های صلب عبارت اند از:

انواع کوپلینگ صلب

کوپلینگ فلنچی
کوپلینگ ثابت
کوپلینگ یونیورسال چهارشاخ
کوپلینگ انعطاف پذیر
کوپلینگ انعطاف پذیر وظیفه اولیه خود که انتقال گشتاور بین دو شفت است را به خوبی انجام می دهد و با توجه به ویژگی هایی که دارد می تواند انواع ناهماهنگی های میان دو شفت را در خود جای دهند. این کوپلینگ ها با توجه به نحوه ساخت و ویژگی هایی که دارند به دو دسته کلی تقسیم می شوند که عبارت اند از:

کوپلینگ های انعطاف پذیر الاستومری
کوپلینگ های انعطاف پذیر فلزی (مکانیکی)
کوپلینگ انعطاف پذیر الاستومری
انواع کوپلینگ انعطاف پذیر الاستومری

کوپلینگ های انعطاف پذیر الاستومری در ساختار خود دارای یک عنصر پلاستیکی (الاستومر) هستند که عمل انتقال گشتاور در این کوپلینگ ها توسط این عنصر الاستومری انجام می شود. این کوپلینگ ها می توانند انواع ناهماهنگی ها را تحمل کنند و طول عمر طولانی دارند. خرابی این کوپلینگ ها معمولاً به سایش الاستومر برمیگردد که با جایگزین کردن عنصر پلاستیکی می توان مجدد از کوپلینگ استفاده کرد. کوپلینگ های الاستومری با توجه به طراحی که دارند به انواع متفاوتی تقسیم می شوند که مهم ترین آن ها را در تصویر زیر مشاهده می کند.

کوپلینگ انعطاف پذیر فلزی
این سری از کوپلینگ ها همانطور که از نام آن ها پیدا است تماماً فلزی هستند و بر خلاف کوپلینگ های الاستومری هیچ‌گونه عنصر پلاستیکی در ساختار آن ها وجود ندارد. این سری از کوپلینگ ها می توانند ناهماهنگی های شفت را در خود جای دهند و این عمل را با استفاده از فواصلی که در طراحی این نوع لحاظ شده است جبران می کنند. کوپلینگ های انعطاف پذیر فلزی می توانند گشتاور زیادی را انتقال دهند و طول عمر بسیار بالایی نیز دارند، به همین دلیل قیمت آن ها نسبت به کوپلینگ های الاستومری بیشتر است و معمولاً هم به صورت سفارشی تولید می شوند. از این کوپلینگ ها مواقعی استفاده می شوند که نتوان از کوپلینگ های الاستومری استفاده کرد. کوپلینگ های انعطاف پذیر فلزی به انواع متفاوتی تقسیم می شوند که مهم ترین آن ها در تصویر زیر نشان داده شده است.

انواع کوپلینگ انعطاف پذیر مکانیکی

کوپلینگ های انعطاف پذیر مکانیکی، نامحوری بین دو شفت متصل به هم را با استفاده از فواصلی که در طراحی این نوع لحاظ شده است جبران می کنند. رایج ترین نوع کوپلینگ های انعطاف پذیر مکانیکی کوپلینگ دنده ای و یا دندانه ای هستند.

شما می توانید برای آشنایی بیشتر با هر کدام از کوپلینگ های انعطاف پذیر فلزی، به صفحه گروه محصول آن ها مراجعه کنید.
قیمت کوپلینگ
کوپلینگ ها در بازار در انواع مختلف و با قیمت های متفاوتی عرضه می شوند. عوامل متعددی بر قیمت کوپلینگ تأثیر گذار هستند که عبارت اند از:

نوع و مشخصات فنی کوپلینگ: مهم ترین عامل تأثیر گذار بر قیمت کوپلینگ نوع آن است.
اندازه و ابعاد کوپلینگ: در کوپلینگ ها هر چه ابعاد بزرگتر باشد، قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند. برای مثال قیمت کوپلینگ پمپ بالاتر از دیگر کوپلینگ ها است.
متریال سازنده: کوپلینگ ها را می توان با توجه به درخواست مصرف کننده با متریال های متفاوتی تولید کرد که در قیمت کوپلینگ تأثیر گذار است.
سازنده و برند کوپلینگ: در ایران کارگاه ها و شرکت های متفاوتی اقدام به تولید کوپلینگ کرده اند. نوع ساخت کوپلینگ، ماشین کاری و دیگر مراحل ساخت کوپلینگ می تواند بر قیمت کوپلینگ تأثیر گذار باشد.
کاربرد کوپلینگ، واسطه موتور به شفت
کوپلینگ ها به طور کلی 4 وظیفه اصلی دارند که عبارت اند از:

انتقال قدرت و گشتاور
رفع ارتعاشات
رفع ناهمراستایی ها میان دو شفت
بیشترین کاربرد کوپلینگ ها در اتصال الکتروموتورها، گیربکس ها و پمپ ها است که در ادامه به توضیح مختصری از آن ها میپردازیم.

کوپلینگ الکتروموتور و گیربکس
در واقع کوپلینگ ها بیشتر برای شفت الکتروموتورها استفاده می شود و همانطور که گفته شد مهم ترین وظایف آن انتقال قدرت و نیرو از شفت الکتروموتور به گیربکس است. کوپلینگ های استفاده شده در الکتروموتور باید انعطاف پذیر باشد و ناهمراستایی های شفت را در خود جای دهد. برای اتصال الکتروموتور و گیربکس انواع کوپلینگ ها مناسب هستند و انتخاب آن ها بستگی به میزان گشتاور و شرایط محیط کار دارد. اگر نیاز به مشاوره فنی دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

کوپلینگ پمپ
کوپلینگ پمپ قطعه ای است که شفت الکتروموتور و پمپ را به هم متصل و در یک راستا قرار می دهد؛ و مهم ترین وظیفه کوپلینگ انتقال قدرت و گشتاور از الکتروموتور به پمپ است. اما نکته ویژه در خرید کوپلینگ پمپ این است که باید کوپلینگ مناسب هر پمپ را تهیه کنید.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/233/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%B7/%DA%A9%D9%88%D9%BE%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%AF-coupling

بازدید : 3
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 زمان : 13:21

کارخانه پمپ لئو یکی از بهترین تولید کنندگان پمپ آب در آسیا به شمار می رود. کیفیت خوب ، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش عالی برای محصولات LEO باعث استقبال زیاد مصرف کنندگان پمپ لیو در ایران شده است.

برای آگاهی از لیست قیمت جدید پمپ آبرسانی و تاسیساتی لیو Leo و کاتالوگ تک تک محصولات با کارشناسان فروش در تماس باشید.

نمایندگی پمپ آب لیو Leo در ایران نیز وجود دارد و کالا صنعتی با افتخار به عنوان یکی از عاملیت های فروش پمپ آبرسانی و تاسیساتی لیو Leo می باشد.

به چه دلایلی محصولات LEO باعث استقبال زیاد مصرف کنندگان پمپ لیو در ایران شده است؟
قیمت مناسب و خدمات پس از فروش عالی برای محصولات LEO باعث استقبال زیاد مصرف کنندگان پمپ لیو در ایران شده است.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/180/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%BE%D9%85%D9%BE/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%DB%8C/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D9%84%D8%A6%D9%88-leo/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%A2%D8%A8%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%88-%D8%AA%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D9%84%DB%8C%D9%88-leo

بازدید : 3
سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 زمان : 23:07

گیربکس هلیکال موازی SEW را میتوان یکی از بهترین گزینه ها برای فضاهای کم قلمداد کرد. این گیربکس توانایی تولید از 130 تا 18000 نیوتن متر گشتاور را دارد و طبق پیشنهاد کارخانه گیربکس SEW این گیربکس ها برای فضاهای کم بسیار مناسب است. عمر طولانی بهره برداری بدون نگهداری خاص و جنس عالی دنده ها باعث شده است تا گیربکس هلیکال موازی SEW یکی از گزینه های پر طرفدار در جهان باشد. گیربکس هلیکال موازی SEW را میتوان به سه صورت هالو شافت، خروجی فلنچ و خروجی شافت سفارش داد. حتی در صورتی که الکتروموتور این موتور گیربکس خراب شود، میتوانید بارها با تعویض موتور، از گیربکس آن استفاده نمایید و کاملاً بر اساس استاندارد های جهانی ساخته شده است.

گیربکس اس ای دبلیو سری اف

سایت کالا صنعتی بهترین تامین کننده گیربکس هلیکال موازی SEW به شمار می رود و کارشناسان فروش میتوانند به صورت رایگان همواره کاتالوگ و دیتاشیت های مربوط به این گیربکس صنعتی را در اختیاز مشتریان قرار دهند. نمونه مشابه گیربکس هلیکال موازی SEW در ایران گیربکس آویز شریف است که به سری F نیز شهرت دارد.

محصولات پیشنهادی: گیربکس اروپایی و چینی
عرضه مستقیم گیربکس SEW هلیکال سری F
کالا صنعتی در جدیدترین طرح فروش خود، عرضه گیربکس SEW مدل آویز را آغاز کرده است. گیربکس SEW هلیکال آویز سری F بر اساس طراحی خاصی که دارد، کاربرد و ظاهر جذاب خود توانسته با جهت های نصب مختلف عرضه شود. این محصول با طراحی باریک خود بسیار عالی ظاهر شده است و برای مکان های خاص و محدود بهترین گزینه است. خوشبختانه سایز و طراحی متنوع گیربکس اس ای دبلیو به صورتی است که می توان آن را برای پروژه های مختلف در نظر گرفت. گیربکس SEW در کانوایر ها و خطوط تولید بسیار کاربرد دارد و کالا صنعتی این محصول را در مدل های پایه دار و فلنج دار عرضه کرده است. گیربکس SEW هلیکال سری F با توجه به نوع یاتاقان بندی خود از دو سمت، تحمل بارهای محوری را نیز تا حد زیادی دارد و توانسته با عنوان یکی از مناسب ترین موتور گیربکس های آلمانی مطرح شود. البته که بارهای محوری برای این دستگاه بر اساس استانداردهای موجود، ارزیابی شده است. شما میتوانید گیربکس SEW را از فروشگاه کالا صنعتی خریداری کنید. بررسی کاتالوگ گیربکس SEW نشان می دهد که این تجهیز به طور کلی از نظر کیفیت به نسبت سایر تجهیزات متفاوت است و به تازگی شرکت گیربکس شریف، به عنوان یک شرکت خوب ایرانی دست به تولید نمونه های مشابه زده است.

گیربکس اس ای دبلیو سری اف

محصولات پیشنهادی: گیربکس ایلماز
طراحی بی نظیر گیربکس SEW و کاربرد آن
وقتی از مشاوره بهترین فروشگاه صنعتی ایران برای خرید گیربکس SEW انتخاب می کنید، خیالتان جمع است که محصول خریداری شده به درستی انتخاب شده است. گیربکس SEW سری F در سبک های خاص خود دسته بندی شده است. گیربکس مخصوص جرثقیل، گیربکس هوادهی فاضلاب، گیربکس کانوایر و همزن های مخصوص و همینطور گیربکس های مخصوص صنایع شیمیایی و فولاد و وینچ سقفی از دیگر موارد مناسب برای استفاده آن هستند. دقت کنید که برخی از مدل های گیربکس SEW نیاز به دقت بیشتری در خرید دارند و این موضوع سبب می شود تا بتوانید خرید هوشمندانه تری داشته باشید. با خرید گیربکس SEW محصولی که به دست شما می رسد با تراکم قدرت بالا، بارگیری مجاز معلق بالا و شامل دنده های طبقاتی مخصوص است که برای سرعت های خروجی پایین استفاده می شود. به طور کلی آپشن های این تجهیز بر اساس مدل های F37 الی F157 تعیین می شود.

کاربرد گیربکس آویز اس ای دبلیو
موتور گیربکس همزن
موتور گیربکس کانوایر
موتور گیربکس صنایع فاضلاب
موتور گیربکس میکسر
موتور گیربکس صنایع فولاد
موتور گیربکس صنایع سیمان
موتور گیربکس صنایع غذایی
موتور گیربکس صنایع شیمیایی
موتور گیربکس جرثقیل
موتور گیربکس وینچ سقفی
اطلاعات و مشخصات فنی گیربکس SEW سری F
گیربکس SEW مدل آویز شامل یک سری اطلاعات فنی مخصوص است. مثلاً محدوده دور خروجی آن شامل 5 الی 371 بوده و سطح گشتاور خروجی بر اساس نیوتن متر ارزیابی شده است. اینطور که بررسی ها نشان می دهد توان موتور برای این مدل از گیربکس ها بین 0.12 الی 200 کیلووات ارزیابی می شود. مثلاً اگر قصد خرید گیربکس SEW سری F27 را دارید ماکزیمم گشتاور مجاز برای آن 130 نیوتن متر ارزیابی شده است و معمولاً قطر شافت نیز 25 میلی متر است در خصوص سری F37 ماکزیمم گشتاور مجاز 200 نیوتن متر بوده و قطر گشتاور نیز 25 میلی متر است. برخی از مدل های گیربکس SEW آویز وجود دارد که شامل ماکزیمم گشتاور مجاز 400 و 600 هستند و قطر شافت برای آنها نیز بین 30 الی 35 ارزیابی شده است. هر یک از موارد مورد نظر را که بخواهید، کالا صنعتی برای شما فراهم می سازد و مشاوره های لازم در راستای انتخاب درست به شما داده خواهد شد. در نهایت گیربکس SEW سری F127 ، F157 وجود دارد که ماکزیمم گشتاور برای آن 12 و 18 هزار ارزیابی شده است و به طور کلی شامل قطر شافت 110 الی 120 است.

گیربکس اس ای دبلیو سری اف

محصولات پیشنهادی: قطعات گیربکس هلیکال
امکانات و آپشن های اضافی قابل ارائه بر روی گیربکس SEW
با مشورت گرفتن از کارشناسان فروش کالا صنعتی، شما می توانید ضمن خرید گیربکس اس ای دبلیو، بازوی گشتاوری خاص نیز خریداری کنید که در سری های S و W تعیین شده اند. همینطور می توانید ضربه گیر لاستیکی سری F نیز سفارش دهید. شرایط خرید سنسور روغن و سنسور لرزش برای تمامی سری ها وجود دارد. بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که همه آپشن ها و امکانات اضافه ای که روی گیربکس SEW ارائه می شود بر اساس کد مخصوص و کد اصلی بررسی شده و در نهایت موقعیت سایز آن نیز مشخص می شود.

آسان و مطمئن خرید کنید
با کالا صنعتی خرید شما هم استاندارد و ایمن و هم سریع است! شما محصول مورد نظر خود را انتخاب می کنید و به سادگی شرایطی در نظر گرفته می شود تا بتوانید محصول را خریداری کنید. در این بین به شما این امکان داده می شود تا بتوانید از نظر نوع قطعه و مشخصات فنی نیز، محصول را مورد ارزیابی قرار دهید. در بررسی های صورت گرفته گیربکس های اس ای دبلیو دارای موقعیت اجرای مخصوصی هستند و در صورتی که قصد شما خرید برخی از سری های آن باشد باید دقت لازم در خصوص قطعات اضافی و همینطور کیفیت آن را نیز داشته باشید. گیربکس هلیکال موازی اس ای دبلیو به شکلی طراحی شده است که می تواند با توانایی سطح بالای گشتاور کار کند. جنس پوسته به کار رفته برای محصول چدن است به طور کلی تیپ گیربکس از سری F است. عمر طولانی بهره برداری بدون نگهداری خاص و جنس عالی دنده ارزیابی می شود و این موضوع سبب شده تا خرید این محصول به بهترین نحو صورت بگیرد. گیربکس های اس ای دبلیو سری اف به صورت هالو شافت، خروجی فلنج و خروجی شافت ارزیابی شده است. در خرید محصولات و قطعات صنعتی از کالا صنعتی هیچ مشکلی پیش روی شما قرار نخواهد گرفت و همه چیز تحت کنترل است.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/2420/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%BE%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%88-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-sew/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%A2%D9%88%DB%8C%D8%B2-sew-%D8%B3%D8%B1%DB%8C-f

بازدید : 3
سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 زمان : 21:14

بلبرینگ یا بیرینگ ساچمه ای گونه ای از یاتاقان های تماسی غلتشی بوده که برای کاهش اصطکاک بین دو سطح بکار برده می شوند. تحمل بارهای وارد شده به محورهای دورانی وظیفه بلبرینگ می باشد. در الکتروموتورها بلبرینگ ها بین محور روتور و یاتاقان استاتور قرار می گیرند. بلبرینگ دارای دو طوقه بوده که یکی از آنها ثابت بوده و به یاتاقان استاتور جفت شده و طوقه دوم که متحرک بوده روی محور روتور نصب می‌شود.

تعویض بلبرینگ الکتروموتور سه فاز
باز کردن و تعویض بلبرینگ های قدیمی می تواند یک کار خسته کننده باشد، بخصوص وقتی که مدت زمان طولانی در سرویس بوده و کار می کرده است و در بعضی موارد خوردگی سطحی باعث شده تا بلبرینگ محکم به شفت متصل شده باشد.

بهترین روش باز کردن یک بلبرینگ الکتروموتور استفاده از کش پولی بوده که به اکسل، رینگ داخلی و محفظه آسیب نمی رساند. کش پولی معمولا از دو یا سه فک محکم در اطراف بلبرینگ برای ایجاد نیروی توزیع شده یکنواخت و به حداقل رساندن مقاومت در برابر اصطکاک استفاده می کند. برخی از کش های پولی دارای هیدرولیک هستند که استفاده از آن معمولاً برای الکتروموتورهای کوچک تا متوسط ضروری نیست. استفاده از چنین ابزارهایی نیاز به مهارت بیشتری دارد تا از آسیب به محور موتور جلوگیری کند.

ابزارهای لازم برای تعویض بلبرینگ الکتروموتور سه فاز
ابزارهایی که شما نیاز دارید تا بلبرینگ را به بهترین شکل ممکن باز و تعویض کنید در سه گروه تقسیم می شوند:

مکانیکی
هیدرولیکی
گرمایی
دو ابزار مکانیکی مهم مورد استفاده در تعویض بلبرینگ دو مدل آچار گلویی خاردار و گلویی سنگین کار هستند.

الکتروموتور سه فاز

آچار گلویی خاردار

بلبرینگ در الکتروموتور سه فاز

آچار گلویی سنگین کار

پمپ ها و مهره های هیدرولیک، ابزارهای هیدرولیک مورد استفاده در پیاده کردن و نصب بلبرینگ ها می باشند. به این نکته نیز باید توجه داشت که روغن مورد استفاده در پمپ هیدرولیک باید رقیق بوده و ویسکوزیته آن بالا نباشد.

نحوه تعویض بلبرینگ در الکتروموتور سه فاز

پمپ هیدرولیک

تعویض بلبرینگ در الکتروموتور سه فاز

مهره های هیدرولیک

گرم کن ها از دیگر ابزارهای لازم در تعویض بلبرینگ ها بوده که بسته به ابعاد بلرینگ ها به دو دسته تقسیم می‌شوند. صفحات داغ برای بلبرینگ های کوچک و گرمکن های القایی برای بلبرینگ های بزرگ تر مورد استفاده قرار می گیرند.

الکتروموتور سه فاز

گرمکن القایی

دمای مجاز برای گرم کردن بلبرینگ ها تا دمای 120 درجه سانتی گراد بوده و اگر مدل بلبرینگ های ما از نوع ZZ و RS2 باشد نباید آنها را گرم بکنیم.

مراحل تعویض بلبرینگ الکتروموتور سه فاز
مرحله اول: دستگاه را از برق بکشید و الکتروموتور را جدا کنید.
مرحله دوم: درپوش فن و فن را از انتهای الکتروموتور با آچار جدا کنید. پیچ و مهره ها را با آچار شل کنید. درپوش را کنار بگذارید تا فن زیر آن نمایان شود. برای جدا کردن فن از بدنه اصلی موتور، از آچار یا پیچ گوشتی استفاده کنید. اگر با باز کردن پیچ های روی درپوش یا فن مشکل دارید، سعی کنید آنها را با روغن WD-40 روغن کاری کنید تا به شل شدن آنها کمک کند.
مرحله سوم: بالای درپوش های انتهایی الکتروموتور و محفظه اصلی را در امتداد درزهای آنها علامت گذاری کنید. درپوش های انتهایی محفظه های فلزی هستند که از قطعات الکترونیکی داخلی موتور شما محافظت می‌کنند. درزهای بین درپوش انتهایی و بدنه اصلی موتور را پیدا کنید. با ماژیک خود خط بکشید تا از روی درز عبور کند. به این ترتیب ، هنگامی که درپوش انتهایی را مجدداً نصب می کنید، می توانید علائم خود را در یک خط قرار دهید.
مرحله چهارم: مهره ها را از میله های نگهدارنده باز کنید. میله های نگهدارنده پیچ های افقی بلندی هستند که درپوش های انتهایی الکتروموتور شما را نگه می دارند. هر درپوش انتهایی را برای 4 مهره که روی میله های نگهدارنده پیچ شده اند بررسی کنید. برای شل کردن مهره ها و برداشتن آنها از میله های نگهدارنده ، از آچار استفاده کنید.
مرحله پنجم: میله های نگهدارنده را از موتور بیرون بکشید. پس از برداشتن همه مهره ها ، یکی از پیچ ها را در سرپوش انتهایی دیگر با دست خود نگه دارد. میله نگهدارنده را با دقت از الکتروموتور بیرون آورده و کنار بگذارید. سپس بقیه پیچ ها را به همین ترتیب بردارید.
مرحله ششم: به درپوش های انتهایی موتور را با استفاده چکش ضربه ای ضربه بزنید. چکش ضربه ای ابزاری بوده که با لاستیک پوشانده شده است، بنابراین هنگام استفاده از آن هیچ آسیبی یا فرورفتگی ایجاد نمی کند. لبه چکش را روی درز سرپوش انتهایی درست پشت سوراخ مهره بالا سمت چپ قرار دهید. به درپوش انتهایی 3-4 بار به آرامی ضربه بزنید تا شل شود. به سوراخ پایین سمت راست بروید و با چکش خود به آنجا ضربه بزنید. متناوبا به سرپوش انتهایی از طرف مقابل ضربه بزنید تا زمانی که بیرون بیاید. سپس این عمل را روی درپوش انتهایی طرف دیگر تکرار کنید.
باز کردن بلبرینگ
شفت موتور را با استفاده از یک اسپری چربی گیر تمیز کنید. می توانید از هر مدل اسپری چربی زدا روی الکتروموتور خود استفاده کنید. اجازه دهید اسپری چربی زدا 5 تا 10 ثانیه بماند سپس با پارچه آن را پاک کنید.
پولی کش را در پشت یکی از بلبرینگ های خود محکم کنید. بلبرینگ نقره ای حلقوی شکل متصل به یک سر شافت را مشخص کنید. مرکز پولی کش را در انتهای شفت قرار دهید تا پیچ آن به طرف بلبرینگ برسد. دستگیره پیچ را بچرخانید تا فک ها باز شده و بلبرینگ بتواند داخل آن جا بگیرد. دوباره دستگیره را محکم کنید تا فک ها در اطراف بلبرینگ بسته شود. مطمئن شوید که نوک فک با حلقه داخلی بلبرینگ تماس داشته باشد ، در غیر این صورت ممکن است به الکتروموتور شما آسیب برساند.
دستگیره پولی کش را با آچار بچرخانید تا بلبرینگ را از شافت بیرون کشیده شود. دستگیره را در انتهای پولی کش که به پیچ وسط آن متصل است، قرار دهید. دستگیره را با آچار بگیرید و در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. همانطور که دستگیره را محکم می کنید، پیچ مرکزی بلندتر شده و بلبرینگ را از محور خارج می کند. همچنان دستگیره را بچرخانید تا بلبرینگ به راحتی از محور خارج شود.
اگر بلبرینگ هنوز حرکت نمی کند، سعی کنید شفت را با WD-40 یا روان کننده دیگر چرب کنید تا به شل شدن آن کمک شود. اگر هنگام چرخاندن دستگیره، محور موتور نیز می چرخد، سعی کنید آن را با دست دیگر یا آچار ثابت نگه دارید. در غیر این صورت ممکن است دستگاه پولی کش به درستی کار نکند.
نصب بلبرینگ جدید
بلبرینگ جدید را گرم کنید.
بلبرینگ را روی شفت فشار دهید تا به واشر برسد. پس از گرم شدن بلبرینگ، میله گرم کننده را با دقت بیرون آورده و کنار بگذارید. بلبرینگ خود را برداشته و آن را روی شافت دو سر الکتروموتور هدایت کنید. بلبرینگ را تا انتها روی شفت فشار دهید تا محکم به واشر بچسبد.
الکتروموتور سه فاز خود را در دستگاه خود دوباره نصب کرده و آن را به برق وصل کنید.
نکته مهم در نصب بلبرینگ
نکته مهم قبل از نصب بلبرینگ جدید این است که بلبرینگ قدیمی را از نظر علائم علت خرابی، مانند خوردگی یا وجود ذرات آب یا گرد و خاک در روانکاری بررسی کنید. اگر مشکل پیدا نشود و اقدامات مناسب برای حل آن صورت نگیرد، ممکن است بلبرینگ جدید سرنوشت مشابهی را تجربه کند.

سایت کالاصنعتی

بازدید : 3
سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 زمان : 17:25

برای اطلاع از لیست قیمت برای فروش ژنراتور سه فاز با کارشناسان مجرب ما در تماس باشید. کالا صنعتی ارائه دهنده انواع ژنراتور در ایران می باشد.

ژنراتور تک فاز؛ کاربرد و مبانی عملکرد
نخستین راهکاری که در نبود دسترسی به برق، اعمّ از نبود شبکه برق سراسری در محل و یا قطع مکرر و طولانی جریان برق، به ذهن متبادر می شود، استفاده از ژنراتور تک فاز است. ژنراتور تک فاز که به آن دینام ژنراتور نیز گفته می شود، در نبود برق برای کاربردهایی مانند مصارف خانگی یا کسب و کارهای کوچک، بسیار راهگشا است. ژنراتور تک فاز یک تجهیز الکتریکی است که با دوران شفت متصل به آرمیچر و دوران آرمیچر، حلقه های بسته ای از هادی رسانا (سیم لاکی یا میله های فلزی) میدان مغناطیسی موجود به صورت مغناطیس دایم یا الکترومغناطیس را قطع می نمایند. قطع میدان مغناطیسی توسط حلقه ی بسته هادی، سبب القاء جریان الکتریکی در آن می شود. مادامی که این دوران در شفت وجود داشته باشد، القای جریان الکتریکی نیز وجود خواهد داشت. در شکل زیر اجزای یک ژنراتور تک فاز نشان داده شده است.

اساس کار ژنراتور تک فاز

لازم به ذکر است با دوران شفت و زوایای مختلف آرمیچر نسبت به خطوط میدان مغناطیسی، دامنه ی جریان القایی تغییر کرده و عملاً خروجی ژنراتور تک فاز ، یک سیگنال سینوسی است که در شکل زیر این سیگنال سینوسی بر حسب زوایای مختلف آرمیچر نسبت به میدان مغناطیسی نشان داده شده است.

سیگنال سینوسی وفق زاویه آرمیچر در ژنراتور تک فاز

سیگنال سینوسی وفق زاویه آرمیچر

جریان القایی می تواند در بار الکتریکی به مصرف برسد. خروجی دینام ژنراتور دارای ولتاژ ثابت است. اما به میزان لود یا بار مصرفی، جریان از آن کشیده می شود. دوران شفت ژنراتور تک فاز می تواند با استفاده از موتور های بنزینی یا موتور های دیزلی و یا با استفاده از انرژی های نو و تجدید پذیر مانند باد محقق شود. ژنراتور تک فاز، به صورت معمولی یا دارای ابزار اندازه گیری و گیج نمایش ولتاژ یا جریان یا توان تولید می شود. همچنین دینام ژنراتور می تواند به صورت تنها یا به صورت اسکید مونت و پکیج شده با موتور مولد دوران – اعم از بنزینی یا دیزلی- به فروش برسد. در شکل زیر دینام ژنراتور، ژنراتور تک فاز مجهز به گیج اندازه گیر و ژنراتور تک فاز تجمیع شده در یک اسکید نمایش داده شده است.

ژنراتور تک فاز مختلف به صورت پکیج اکسید شده و غیر آن


ژنراتور های مختلف به صورت پکیج اسکید شده و غیر آن

انتخاب ژنراتور تک فاز
اصلی ترین پارامتر قیمت ژنراتور تک فاز، به غیر از برند تولید کننده و کیفیت کیس و هوزینگ و سیم لاکی مورد استفاده و بلبرینگ بسته شده، بیش از هر چیز مربوط به توان خروجی آن است. این توان با واحد کیلو وات یا کیلو ولت آمپر اعلام می شود. در بارهای اهمی، تفاوتی بین کیلو وات و کیلو ولت آمپر نیست. اما در بارهای سلفی، ضریبی بین این دو وجود دارد. کیلو وات خروجی برای یک ژنراتور تک فاز با مصرف خانگی، حدود 3 کیلو وات است. قیمت ژنراتور تک فاز 3 کیلووات بین 40.000.000 الی 70.000.000 ریال می باشد. تهیه ژنراتور تک فاز، مانند تهیه هر تجهیز الکتریکی دیگر هم به صورت حضوری و مراجعه به بازار بورس این تجهیزات ممکن است، و هم به صورت خرید اینترنتی میسر است. بسیاری از برندها و صاحبان نام تجاری معتبر، نسبت به فروش آنلاین تجهیزات و ادوات الکتریکی از جمله ژنراتور تک فاز نموده اند.

لازم به ذکر است خرید حضوری بدون مطالعه، و بدون مقایسه ی کالاها و مدل ها و جدول ارزیابی قیمت و کیفیت، خریدار را سر در گم و خرید فنی وی را ناموفق خواهد ساخت. لذا جستجو و تحقیق اولیه اینترنتی برای خرید حضوری لازم است. اما اگر خریدار، تحقیق و مقایسه فنی و تشخیص منبه خود را به صورت اینترنتی به انجام رسانیده، چرا خرید خود را به صورت آنلاین و اینترنتی صورت ندهد؟ خرید آنلاین ژنراتور تک فاز بسیار سر راست و سهل شده است. کافی است در یک وب سایت معتبر با عقبه ی فنی مناسب، جستجوی فنی خود و مقایسه ی تحلیلی کیفیت – ویژگی – قیمت را انجام داده و نهایتاً با وثاقت به اعتبار سایت و برند فروشنده، نسبت به ثبت سفارش و انجام خرید اقدام نمایید. چنانچه قصد خرید یک ژنراتور تک فاز ارزان دارید، کافی است در وب سایت فروش اینترنتی، از فیلتر سورتینگ از ارزان به گران استفاده نموده و اولین نتایج جستجو را انتخاب نمایید. چنانچه قصد خرید یک ژنراتور تک فاز ایرانی دارید، از گزینه ی انتخاب کشور تولید کننده استفاده نمایید.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/358/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%B7/%DA%98%D9%86%D8%B1%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B1/%DA%98%D9%86%D8%B1%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%AA%DA%A9-%D9%81%D8%A7%D8%B2

بازدید : 3
سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 زمان : 7:30

در برخی از سیستم های صنعتی نیاز است که گشتاور، قدرت و سرعت از یک دستگاه به دستگاه دیگری انتقال داده شود. کوپلینگ یک قطعه مکانیکی است که گشتاور، قدرت و سرعت را از شفت و دستگاه محرک به شفت یا محور متحرک انتقال میدهد. ممکن است دو شفت در برقراری ارتباط با یکدیگر دچار مشکلاتی مانند انحرافات زاویه ای، شعاعی و محوری مختلف شوند که همین امر سبب شده انواع کوپلینگ طراحی و تولید شود.

خرید کوپلینگ (راهنمای انتخاب و خرید)
کوپلینگ نقشی حیاتی در عملکرد صحیح و عمر طولانی سیستم شما ایفا میکند. از این رو رعایت پارامترهای مهم در هنگام انتخاب و خرید کوپلینگ ضروری است. در ادامه به مهم ترین پارامترها در هنگام انتخاب و خرید کوپلینگ اشاره میکنیم.

گشتاور
گشتاور نامی: حداکثر گشتاوری است که کوپلینگ می‌تواند به طور مداوم منتقل کند بدون اینکه دچار آسیب یا خرابی شود. این گشتاور باید بیشتر یا مساوی گشتاور اعمالی توسط موتور یا محرک در شرایط عادی کارکرد باشد.
به عنوان مثال، اگر موتور شما حداکثر 100 نیوتن متر گشتاور تولید می کند، باید کوپلینگی با گشتاور نامی حداقل 100 نیوتن متر انتخاب کنید.
گشتاور اوج: حداکثر گشتاوری است که کوپلینگ می‌تواند برای مدت کوتاهی (معمولاً چند ثانیه) منتقل کند بدون اینکه دچار آسیب یا خرابی شود. این گشتاور باید بیشتر یا مساوی گشتاور اوج اعمالی توسط موتور یا محرک در شرایط بحرانی (مانند هنگام راه اندازی) باشد.
به عنوان مثال، اگر موتور شما در هنگام راه اندازی 150 نیوتن متر گشتاور اوج تولید می کند، باید کوپلینگی با گشتاور اوج حداقل 150 نیوتن متر انتخاب کنید.

سرعت چرخش دستگاه
ابتدا حداکثر سرعت چرخش موتور و حداکثر سرعت قابل تحمل برای هر کوپلینگ اندازه گیری میشود. حداکثر سرعت قابل تحمل برای کوپلینگ به معنی چرخش بدون لرزش و نویز بیش از حد است. این سرعت باید بیشتر یا مساوی حداکثر سرعت دستگاه باشد. لرزش و نویز بیش از حد می‌تواند به کوپلینگ و سایر اجزای سیستم آسیب برساند و عمر مفید آنها را کاهش دهد. به عنوان مثال، اگر حداکثر سرعت دستگاه شما 3000 دور در دقیقه است، باید کوپلینگی با حداکثر سرعت حداقل 3000 دور در دقیقه انتخاب کنید.

لرزش دستگاه و ناهماهنگی شفت
میزان لرزش مجاز: میزان لرزش مجاز سیستم شما با توجه به نوع کاربرد و حساسیت آن تعیین می شود. برای مثال، در سیستم های حساس مانند تجهیزات پزشکی، لرزش باید بسیار کم باشد. کوپلینگ های مختلف، لرزش های متفاوتی را جذب می کنند. باید کوپلینگی انتخاب کنید که لرزش آن کمتر از حد مجاز برای سیستم شما باشد.
نوع کوپلینگ: برای تحمل ناهماهنگی های میان دو شفت (مانند ناهماهنگی محوری، شعاعی و زاویه ای) باید از کوپلینگ های انعطاف پذیر استفاده کرد. هر نوع کوپلینگ انعطاف پذیر تا حدی می تواند این ناهماهنگی ها را جذب کند. میزان ناهماهنگی شفت ها را باید اندازه گیری کرد و کوپلینگی با قابلیت جذب ناهماهنگی مناسب انتخاب کرد.

شرایط محیط کار
دما: دمای محیط کار باید در محدوده دمایی قابل تحمل کوپلینگ باشد. کوپلینگ های مختلف از مواد مختلفی ساخته می شوند و هر کدام محدوده دمایی قابل تحمل خاص خود را دارند.
به عنوان مثال، کوپلینگ های الاستومری در دمای بالا (بیش از 100 درجه سانتیگراد) ممکن است آسیب ببینند.
رطوبت: میزان رطوبت محیط کار باید در نظر گرفته شود. برخی از کوپلینگ ها در برابر رطوبت مقاوم نیستند و در محیط های مرطوب ممکن است زنگ بزنند یا دچار خوردگی شوند. در صورت وجود رطوبت زیاد، باید از کوپلینگ های ضد زنگ و ضد خوردگی استفاده کرد.
مواد شیمیایی: وجود مواد شیمیایی مانند اسید و سم در محیط کار باید بررسی شود. برخی از مواد شیمیایی می توانند به کوپلینگ ها آسیب برسانند. در صورت وجود مواد شیمیایی، باید از کوپلینگ های مقاوم در برابر مواد شیمیایی استفاده کرد.

دیگر نکات مهم
همیشه قبل از انتخاب کوپلینگ، با یک متخصص فنی مشورت کنید.
کاتالوگ و مشخصات فنی کوپلینگ را به دقت مطالعه کنید.
از کوپلینگ‌هایی استفاده کنید که دارای گواهینامه‌های معتبر باشند.
جهت نگهداری از کوپلینگ و جلوگیری از خرابی زودتر، کوپلینگ ها را به طور منظم بررسی کنید.

همچنین، خرید کوپلینگ در بازار امروز ایران به دو دسته تقسیم می شود. دسته اول کوپلینگ هایی هستند که به صورت آماده در بازار موجود هستند و دسترسی به این کوپلینگ ها کار آسانی است. به عنوان مثال پرفروش ترین کوپلینگ در بازار ایران کوپلینگ KB است که می توانید این کوپلینگ را با بهترین قیمت از کالا صنعتی دریافت کنید. در خرید کوپلینگ برخی از آن ها در بازار موجود نیستند یا در برندهای خارجی و با قیمت بسیار بالا فروخته می شوند. این محصولات خاص اغلب به صورت سفارشی ساخته می شوند.

سفارش ساخت کوپلینگ از کالا صنعتی
همانطور که در بالاتر به آن اشاره شد، بسیاری از کوپلینگ ها به صورت آماده موجود نیستند و باید به صورت سفارشی ساخته یا وارد شوند. شرکت کالا صنعتی به عنوان بزرگترین تأمین کننده اینترنتی انواع کالاهای صنعتی، سفارش ساخت کوپلینگ در انواع و ابعاد متفاوت را می پذیرد. شما کاربران و بازدید کنندگان عزیز می توانید مشخصات کوپلینگ قابل تولید در مجموعه کالا صنعتی را در صفحه ساخت انواع کوپلینگ مشاهده نموده و با دریافت مشاوره رایگان بهترین کوپلینگ برای کاربری خود را سفارش دهید.

انواع کوپلینگ
در برخی از سیستم های صنعتی نیاز است که دو شفت به یکدیگر متصل شوند؛ کوپلینگ یک قطعه مکانیکی است که به منظور اتصال دو شفت به یکدیگر جهت انتقال قدرت و گشتاور استفاده میشود. همچنین کوپلینگ نقش های دیگری در سیستم مانند تصحیح ناهمترازی های شفت و مهار ارتعاشات دارد. در ادامه به معرفی انواع کوپلینگ های صنعتی میپردازیم.

کوپلینگ صلب
کوپلینگ های صلب نسبت به کوپلینگ های انعطاف پذیر ارزان تر هستند و برای کاربردهایی که دو شفت کاملاً منطبق بر هم هستند، استفاده می شوند. این کوپلینگ ها نمی توانند ناهماهنگی و ناهم ترازی های دو شفت را در خود جای دهند و به همین دلیل زمینه کاری و کاربرد بسیار کمی دارند. پرکاربردترین کوپلینگ های صلب عبارت اند از:

انواع کوپلینگ صلب

کوپلینگ فلنچی
کوپلینگ ثابت
کوپلینگ یونیورسال چهارشاخ
کوپلینگ انعطاف پذیر
کوپلینگ انعطاف پذیر وظیفه اولیه خود که انتقال گشتاور بین دو شفت است را به خوبی انجام می دهد و با توجه به ویژگی هایی که دارد می تواند انواع ناهماهنگی های میان دو شفت را در خود جای دهند. این کوپلینگ ها با توجه به نحوه ساخت و ویژگی هایی که دارند به دو دسته کلی تقسیم می شوند که عبارت اند از:

کوپلینگ های انعطاف پذیر الاستومری
کوپلینگ های انعطاف پذیر فلزی (مکانیکی)
کوپلینگ انعطاف پذیر الاستومری
انواع کوپلینگ انعطاف پذیر الاستومری

کوپلینگ های انعطاف پذیر الاستومری در ساختار خود دارای یک عنصر پلاستیکی (الاستومر) هستند که عمل انتقال گشتاور در این کوپلینگ ها توسط این عنصر الاستومری انجام می شود. این کوپلینگ ها می توانند انواع ناهماهنگی ها را تحمل کنند و طول عمر طولانی دارند. خرابی این کوپلینگ ها معمولاً به سایش الاستومر برمیگردد که با جایگزین کردن عنصر پلاستیکی می توان مجدد از کوپلینگ استفاده کرد. کوپلینگ های الاستومری با توجه به طراحی که دارند به انواع متفاوتی تقسیم می شوند که مهم ترین آن ها را در تصویر زیر مشاهده می کند.

کوپلینگ انعطاف پذیر فلزی
این سری از کوپلینگ ها همانطور که از نام آن ها پیدا است تماماً فلزی هستند و بر خلاف کوپلینگ های الاستومری هیچ‌گونه عنصر پلاستیکی در ساختار آن ها وجود ندارد. این سری از کوپلینگ ها می توانند ناهماهنگی های شفت را در خود جای دهند و این عمل را با استفاده از فواصلی که در طراحی این نوع لحاظ شده است جبران می کنند. کوپلینگ های انعطاف پذیر فلزی می توانند گشتاور زیادی را انتقال دهند و طول عمر بسیار بالایی نیز دارند، به همین دلیل قیمت آن ها نسبت به کوپلینگ های الاستومری بیشتر است و معمولاً هم به صورت سفارشی تولید می شوند. از این کوپلینگ ها مواقعی استفاده می شوند که نتوان از کوپلینگ های الاستومری استفاده کرد. کوپلینگ های انعطاف پذیر فلزی به انواع متفاوتی تقسیم می شوند که مهم ترین آن ها در تصویر زیر نشان داده شده است.

انواع کوپلینگ انعطاف پذیر مکانیکی

کوپلینگ های انعطاف پذیر مکانیکی، نامحوری بین دو شفت متصل به هم را با استفاده از فواصلی که در طراحی این نوع لحاظ شده است جبران می کنند. رایج ترین نوع کوپلینگ های انعطاف پذیر مکانیکی کوپلینگ دنده ای و یا دندانه ای هستند.

شما می توانید برای آشنایی بیشتر با هر کدام از کوپلینگ های انعطاف پذیر فلزی، به صفحه گروه محصول آن ها مراجعه کنید.
قیمت کوپلینگ
کوپلینگ ها در بازار در انواع مختلف و با قیمت های متفاوتی عرضه می شوند. عوامل متعددی بر قیمت کوپلینگ تأثیر گذار هستند که عبارت اند از:

نوع و مشخصات فنی کوپلینگ: مهم ترین عامل تأثیر گذار بر قیمت کوپلینگ نوع آن است.
اندازه و ابعاد کوپلینگ: در کوپلینگ ها هر چه ابعاد بزرگتر باشد، قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند. برای مثال قیمت کوپلینگ پمپ بالاتر از دیگر کوپلینگ ها است.
متریال سازنده: کوپلینگ ها را می توان با توجه به درخواست مصرف کننده با متریال های متفاوتی تولید کرد که در قیمت کوپلینگ تأثیر گذار است.
سازنده و برند کوپلینگ: در ایران کارگاه ها و شرکت های متفاوتی اقدام به تولید کوپلینگ کرده اند. نوع ساخت کوپلینگ، ماشین کاری و دیگر مراحل ساخت کوپلینگ می تواند بر قیمت کوپلینگ تأثیر گذار باشد.
کاربرد کوپلینگ، واسطه موتور به شفت
کوپلینگ ها به طور کلی 4 وظیفه اصلی دارند که عبارت اند از:

انتقال قدرت و گشتاور
رفع ارتعاشات
رفع ناهمراستایی ها میان دو شفت
بیشترین کاربرد کوپلینگ ها در اتصال الکتروموتورها، گیربکس ها و پمپ ها است که در ادامه به توضیح مختصری از آن ها میپردازیم.

کوپلینگ الکتروموتور و گیربکس
در واقع کوپلینگ ها بیشتر برای شفت الکتروموتورها استفاده می شود و همانطور که گفته شد مهم ترین وظایف آن انتقال قدرت و نیرو از شفت الکتروموتور به گیربکس است. کوپلینگ های استفاده شده در الکتروموتور باید انعطاف پذیر باشد و ناهمراستایی های شفت را در خود جای دهد. برای اتصال الکتروموتور و گیربکس انواع کوپلینگ ها مناسب هستند و انتخاب آن ها بستگی به میزان گشتاور و شرایط محیط کار دارد. اگر نیاز به مشاوره فنی دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/233/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%B7/%DA%A9%D9%88%D9%BE%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%AF-coupling

بازدید : 9
دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 زمان : 23:04

شرکت الکتروموتور ایلماز در سال 1985 در کشور ترکیه افتتاح شد. شرکت ایلماز در ابتدا تولید گیربکس صنعتی را به عهده داشت و پس از سال ها به تولید الکتروموتور ایلماز مشغول شد. با استفاده از یک استراتژی منظم و سازگار، الکتروموتور ایلماز و گیربکس ایلماز به عنوان برند های شاخص در ترکیه اقدام به ساخت الکتروموتور و گیربکس صنعتی نمودند. الکتروموتور ایلماز در سال های اخیر با تولید انواع الکتروموتور تک فاز و الکتروموتور سه فاز در صنایع مختلف جایگاه ویژه ای باز کرده است و امروزه بسیاری از صنایع از برند ایلماز در کارخانجات خود استفاده می کنند. سرمایه گذاری برای تولید موتور ایلماز با کیفیت و مداومت زیاد ادامه دارد و مورد استقبال بسیاری از کارخانجات جهان است. الکتروموتور ایلماز و گیربکس ایلماز تقریباً به عنوان یک برند مشهور در ایران جا افتاده است و بسیاری از صنعتگران با این نام آشنا هستند. شرکت فن آوران تهران وارد کننده این برند معتبر در ایران است و کالا صنعتی به عنوان یکی از تامین کنندگان این کالا در ایران با قیمتی مناسب الکتروموتور ایلماز را به تمامی شهر های تهران، مشهد، تبریز، اصفهان و شیراز ارسال دارد. برای آگاهی از لیست قیمت الکتروموتور ایلماز Yilmaz و خرید اینترنتی الکتروموتور با کارشناسان فروش در تماس باشید.

الکتروموتور ایلماز در چه سایز هایی تولید می شود؟
در سایت کالا صنعتی انواع الکتروموتور تک فاز و الکتروموتور سه فاز با برند الکتروموتور ایلماز موجود است. برای بررسی موجودی الکتروموتور تک فاز و سه فاز ایلماز با کارشناسان فروش در تماس باشید.

نمایندگی الکتروموتور ایلماز در ایران وجود دارد؟
الکتروموتور ایلماز در ایران نیز نمایندگی فعال دارد و تقریباً تمامی توان ها و دور ها در ایران قابل دستیابی است.

دیتاشیت الکتروموتور ایلماز را از کجا تهیه کنم؟
سایت کالا صنعتی با افتخار اولین سایتی است که در ایران دیتاشیت با کیفیت تولید کرده و در اختیاز صنعتگران قرار داده است. در نوار بالای سایت میتوانید به صفحه دیتاشیت مراجعه کرده و دیتاشیت با کیفیت برای موتور ایلماز را تهیه فرمایید. برای اینکه انتخاب درستی داشته باشید میتوانید قبل از خرید با کارشناسان فروش کالا صنعتی نیز مشورت نمایید.

سایت کالاصنعتی

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 263
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 86
  • بازدید کننده امروز : 0
  • باردید دیروز : 16
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 141
  • بازدید ماه : 739
  • بازدید سال : 2474
  • بازدید کلی : 2880
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی